Medyografya Dijital Pazarlama & Sosyal Medya Ajansı

Google Ads Hesap Yönetimi

Google Ads Nedir ?


Google Ads, arama motoru olarak Google’ı kullanan kullanıcıların arama sonuçlarında, Youtube ya da Google iş ortağı olan sitelerde reklam gösterimini gerçekleştiren bir online reklam aracıdır. Dijital reklamcılık kanalları arasında en çok bütçenin kullanıldığı ve en fazla reklam verilen kanaldır. Öyle ki Google’ın gelirlerinin %93’ü Google Ads tarafından sağlanmaktadır.

Bu yönüyle bir işletme için Google reklamlarının önemi daha açık bir şekilde anlaşılmaktadır.


Google Ads Neyi Başarır ?

  • -Bir işletmenin ürününün ya da hizmetinin daha çok kullanıcı tarafından görünmesini sağlar.
  • -İşletmeye gerçekleştirilen telefon aramalarında artış sağlar.
  • -Bir işletmenin istediği bölgelerde görünürlük kazanmasını ve bilinirliğinin arttırılmasını sağlar.
  • -İşletmenin web sitesine daha fazla trafik çeker. (Bu durum Google kalite puanının artmasına da yardımcı olur. Belli bir zaman sonra hiç reklam vermeden de arama sonuçlarında üst sıralarda yer edinebilmeyi sağlar.)

Yapılan analizlere göre Google’da bir ürün ya da hizmet satın almak için yapılan aramaların %65’i reklam tıklamaları ile sonuçlanmakta. Sadece bu veri bile Google Ads’in ne kadar güçlü bir platform olduğunu kanıtlamaya yetmiyor mu? O zaman devam edelim.

Son yıllarda dijitalde yaşanan yukarı ivmelenme dijital reklamcılığın önemini ortaya koydu. Dijitalin bu kadar önem kazanması ile birlikte dijital platformlarda yer alan işletme sayıları ve hizmetlerin çeşitliliği de artmış oldu. Bu durum ise dijital platformlarda rekabet edebilmek için güçlü bir reklamcılık stratejisini gerekli kıldı.

Bu yüzden Google Ads’in işleyiş şekline derinlemesine inmekte fayda var.


Dönüşümleri Takip Etmek


Google Ads’in önemli bir avantajı da reklam üzerinden işletmeye yapılan geri dönüşleri detaylı bir şekilde kayıt altına alabilme ve analiz edebilme imkanının olmasıdır.

Bu durum geleneksel reklamcılığı dijital reklamcılıktan ayıran önemli bir farktır aynı zamanda.

Google Ads hesabına Google Analytics hesabı entegre edilerek dönüşümler takip edilebilir.

Çoğu işletme bu önemli detayı atlayarak reklamlarını çıkmaya başlar ve geri dönüşleri etkin bir şekilde takip edemez. Bu durum reklamlarda iyileştirmeler yapmayı engeller ve siteye trafik çekmenin önünde bir engel oluşturur.

bilgi@medyografya.com.tr

Mail 7x24 Destek

02323320872

Whatsapp 7x24 Destek

0232 332 08 72

Hafta içi 09:00-18:00